Menu główne

ava1

LOGO LIBRUS poziome

wymiana15-19.10.12

W dniach 15 - 19 października 2012r. odbyła się kolejna już wymiana uczniów i nauczycieli między naszą szkołą a zaprzyjaźnioną szkołą gastronomiczną z Presova.
Celem wymiany było zdobycie nowych  doświadczeń  zawodowych oraz poznanie miasta, jego kultury i tradycji.
Gośćmi z zagranicy opiekowali się nauczyciele przedmiotów gastronomicznych przygotowując wraz uczniami z klas: IVA, IIIA, IID,  IIA, IVC, IVB, IIB śniadania, obiady i kolacje.
Przeprowadziliśmy lekcje koleżeńskie (p. Podgórska, p. Wcisło, p. Wilk), sporządziliśmy posiłki promujące potrawy kuchni polskiej, wymieniliśmy receptury ulubionych potraw. Goście uraczyli nas kurczakiem z gruszką i sałatką owocową, plackiem ziemniaczanym po cygańsku, pierogami z ciasta ziemniaczanego z powidłami śliwkowymi i strudlem jabłkowym.

Obsługę kelnerską zorganizowały panie: M. Kosek - Ankus, M. Wilk, B. Podgórska, S. Kurek wraz z uczniami z klas: IIC, IIIC, IVB i IA.
Pani Owczarek zabrała gości na wycieczkę po Nowej Hucie, podczas której  wzięli udział w  wernisażu  obrazów malarstwa abstrakcyjnego.
Pani Krawczyk zorganizowała wycieczkę po Starym Mieście i Kazimierzu...

„W słoneczne czwartkowe popołudnie pod opieką S. Krawczyk wyruszyliśmy na spacer po Krakowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Nowego Cmentarza Żydowskiego na Kazimierzu. Dalej podążając Szlakiem Kultury Żydowskiej spacerowaliśmy ulicą Szeroką podziwiając Synagogę Remuh, Wielką Mykwę, Synagogę Starą i Plac Nowy. Tutaj w szczególności byliśmy zainteresowani restauracjami oferującymi koszerną kuchnię. Nie ominęliśmy również Kazimierza chrześcijańskiego. Zwiedziliśmy kościół świętej Katarzyny i kościół ojców Paulinów na Skałce razem ze źródłem świętego Stanisława. Następnie skierowaliśmy się w stronę bulwarów wiślanych. Podziwialiśmy pomnik Psa Dżoka, a na drugim brzegu rzeki Centrum Sztuki Japońskiej Mangha.

Pod Wawelskim Wzgórzem czekał na nas również ziejący ogniem smok. Kolejno udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie odwiedziliśmy grób pary prezydenckiej i Katedrę Wawelską. Teraz kierowaliśmy się już w stronę Rynku Głównego idąc najpierw ulicą Kanoniczą, a następnie Grodzką, mijając po drodze kościół świętego Andrzeja i kościół św. Piotra i Pawła. Zatrzymaliśmy się tu dłużej, by zwiedzić Panteon Narodowy w podziemiach kościoła w tym grób Piotra Skargi. Po długim spacerze dotarliśmy w końcu do Rynku Głównego. Zwiedziliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki, a na końcu pełni wrażeń usiedliśmy w pobliżu kościoła św. Wojciecha i wyczerpani wędrówką w skupieniu wsłuchiwaliśmy się w gwar ulicy i obserwowaliśmy kroczących po płycie rynku turystów.”

arrowZobacz zdjęcia

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.