Menu główne

ava1

LOGO LIBRUS poziome

Droga Dyrekcjo !!!

Minął już prawie miesiąc od kiedy jesteśmy w Innsbrucku dlatego chcielibyśmy opisać pierwsze wrażenia z pobytu na stypendium w szkole Villa Blanka. Do Innsbrucka przyjechaliśmy zgodnie z planem w poniedziałek 1 października w godzinach popołudniowych. Z dworca kolejowego odebrała nas pani Barbara Kobler, z którą pojechaliśmy do szkoły, gdzie zjedliśmy obiad a następnie po zostawieniu bagaży w pokoju udaliśmy się na rozmowę z panem dyrektorem, który przywitał nas bardzo ciepło, zapytał jak minęła podróż a następnie przedstawił nam plan zajęć. Lekcje, na które uczęszczamy to: geografia turystyczna, historia, turystyka i marketing, technologia gastronomiczna, obługa konsumenta, język niemiecki, język angielski, matematyka, informatyka oraz religia. Lekcje zaczynają się od godziny 800 i trwają zwykłe do 1400. W trakcie dnia są wydawane 3 posiłki: śniadanie o 700, obiad ok. 12-1300 i kolacja o 1700.

Lekcje, na które uczęszczamy odbywają się w języku niemieckim ale staramy się jak najwięcej zrozumieć poprzez tłumaczenie tekstów źródłowych na polski lub pytanie o niezrozumiałe rzeczy w języku angielskim. Lekcje wyglądają inaczej niż w Polsce uczniowie większość notatek robią na laptopach, a same lekcje trwają nie 45 minut ale 50. Lekcje z technologii, które mamy raz w tygodniu są bardzo ciekawe i odbywają się w salach wyposażonych w profesjonalny sprzęt. Przed lekcjami otrzymujemy przepisy potraw w języku niemieckim, które będziemy przygotowywać dzięki czemu uczymy się nazw składników w tymże języku, gdy nie rozumiemy danego przepisu nauczyciel prowadzący lekcję zawsze chętnie nam go wytłumaczy w języku angielskim. Również uczniowie, którzy mają z nami lekcji na kuchni chętnie nam pomagają. Od Pani Kobler otrzymaliśmy kieszonkowe, kartę autobusową, kartę na kolejkę górską oraz zostaliśmy zapisani na kurs języka niemieckiego, który odbywa się dwa razy w tygodniu w godzinach wieczornych. Jeżeli chodzi o postępy w nauce języka niemieckiego to z każdym dniem jest coraz lepiej.

Serdecznie pozdrawiamy Dyrekcję szkoły, nauczycieli oraz Grono Pedagogiczne.

arrowhttps://www.villablanka.com/schule_en/

Artur Latuszek, Adrian Bujak

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.