Menu główne

ava1

LOGO LIBRUS poziome

djo2019 nZe względu na przypadający 26.09.19 w tym roku Europejski Dzień Języków Obcych, nauczyciele języków obcych zorganizowali Tydzień Języków Obcych w naszej szkole. Uczniowie mieli okazję wziąć udział w wielu ciekawych i inspirujących lekcjach, konkursach i quizach.

Tydzień Języków Obcych rozpoczął się od Multimedialnego Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych, który otworzyła pani wicedyrektor Małgorzata Mochel. Konkurs ten został opisany w poprzednim poście.
Z kolei na lekcjach niemieckiego uczniowie mieli okazję wzięcia udziału zajęciach pod hasłem "Fluchtraum". Po otrzymaniu wskazówek od nauczyciela poszukiwali w sali ukrytych kopert z zadaniami związanymi z językiem niemieckim i krajami niemieckojęzycznymi. Poprawne wykonanie zadań umożliwiło im otrzymanie szyfru pozwalającego dotrzeć do celu i otworzenia puszki-niespodzianki. Uczniowie rozwiązywali zadania z dużym zaangażowaniem sprawdzając swoją wiedzę z niemieckiego. (p.B.Brągiel)
W klasach pierwszych, na języku niemieckim uczniowie mieli za zadanie stworzyć w grupach prezentację na temat wylosowanego wcześniej kraju niemieckojęzycznego. Dodatkowo każda prezentacja zakończona była quizem. (p. A. Jureczko)
Natomiast, na języku angielskim, uczniowie klasy 2c, 3a i 4 ht przenieśli się do Londynu. Podczas lekcji kulturowej najpierw poznali zabytki tego miasta, a następnie przygotowywali historyjki, które przydarzyły im się podczas pobytu w Londynie. (p. A.Pisarczyk, p. E.Bożek)
Na kolejnych lekcjach języka angielskiego uczniowie klas 1b, 1l, 1o, 1p, 3b i 4t wzięli udział w wielkim quizie wiedzy o Australii. Podczas konkursu należało wykazać się dużą znajomością historii i faktów związanych z tym państwem. (p.M.Podstawski)
Podczas lekcji języka angielskiego zawodowego uczniowie klasy 4b przygotowywali informacje na temat kawy i herbaty, najpopularniejszych napojów na świecie. Wyszukiwali ciekawostki dotyczące tradycji, rodzajów i metod parzenia i picia kawy i herbaty. Informacje, które znajdywali udostępniali poprzez aplikację Padlet i prezentowali przed klasą popijając świeżo parzoną chińską herbatą.(p.M.Zacharska-Dudek)
W klasie 3a na języku angielskim zawodowym odbyła się lekcja, której tematem były potrawy obiadowe i desery popularne w krajach anglojęzycznych. Uczniowie pracowali w parach przygotowując receptury w oparciu o informacje zamieszczane na kulinarnych portalach takich krajów jak Anglia, Szkocja, Walia, USA , Kanada czy Australia. Już same nazwy potraw brzmiały interesująco i " smakowicie", np.Sticky Toffee Pudding, Kangaroo Steak in Red Wine, Island Sweet Bread, Lamingtons, Apple Pie czy Sunday Roast. (p.M.Kędzior)
Jeśli chodzi o język hiszpański, uczniowie poznawali elementy kultury Hiszpanii, m .in. sposób dziedziczenia nazwisk, a także funkcjonowanie szkoły w Hiszpanii- system ocen, przedmioty szkolne, plan lekcji. Pogłębili też wiedzę o krajach hiszpańskojęzycznych – poznali takie pojęcia jak Ameryka Łacińska, Iberoameryka i Hispanoameryka. Uczniowie rozwiązywali quizy przygotowane przez nauczyciela, dotyczące krajów Ameryki oraz korzystali z aplikacji Kahoot, gdzie również rozwiązywali quiz poświęcony tej tematyce. (p. D.Grzybek)
Na lekcjach francuskiego uczniowie klas trzecich ( III A. III B, III h) oraz klas pierwszych wzięli udział w quizie dotyczącym ciekawostek z życia politycznego, gospodarczego, kulturalnego i kulinarnego Francji.
W klasach pierwszych zostały zaprezentowane 32 ciekawostki dotyczące zwyczajów kulinarnych, świątecznych, historii i geografii Francji. Uczniowie dowiedzieli się m.in. kto był ikoną mody francuskiej, ile lat żyła najstarsza kobieta pochodząca z Francji, ile kosztuje pobyt chorego w szpitalu, jak się przygotowuje ślimaki do spożycia i wiele jeszcze innych ciekawostek. Należy pamiętać, że język francuski jest bardzo istotny dla przyszłych kucharzy, hotelarzy, gdyż zawiera wiele słów używanych w gastronomii i hotelarstwie ( np. konfitura, deser, ekler, suflet, bagietka, frytki, bulion, aperitf). Uczniowie biorący udział w quizie otrzymali bardzo dobre oceny a pozostali pogłębili swoja wiedzę o tym pięknym kraju i języku. (p.Borkowska-Sajduk, p.M.Czyż)
Wszystkim uczniom i nauczycielom języków obcych zaangażowanych w obchody Europejskiego Dnia Języków 2019 i jego przeprowadzenie serdecznie dziękujemy i gratulujemy! Życzymy dalszego, aktywnego i kreatywnego poznawania innych kultur, języków i historii przez cały rok!

» Zapraszamy do galerii zdjęć

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Ok